fredag 6 juli 2007

Mini makeover del 1

Jag kom hem kl 14.00 idag. Steg ett var att placera ut kistan och kommoden. Det tog inte alls lång tid eftersom jag redan visste var de skulle stå. Sedan fick hela lägenheten en rejäl genomkörare med dammsugning och dammtorkning. Jag måste alltid göra det för att komma till ro och för att kunna njuta av att vara hemma sedan. Steg två bestod av att sätta in upphängningsanordning från IKEA, ett tygstycke med hyllor. Så ut med alla kläder från garderoben och ner med det mesta i förrådet för att få plats med alla skor på hyllorna. Praktiskt, enkelt och framförallt snyggt. Sedan återstod piffet av lägenheten. Nedan får ni se var jag placerat en del av loppisfynden. Bilderna är klickbara.


I sovrummet råder numera en mer lantlig touch. Jag placerade kommoden bredvid min sängsida, dvs till höger. I tvättfatet ligger en duk som mormor har sytt och loppisfyndet i form av ett fat. Sängen fick också ett litet lyft då jag hängde upp två örngott som jag fyndade på loppis tidigare i sommar. Rummet ser mycket mysigare nu, en sådan känsla går ju tyvärr inte att fånga så bra på bild.

Kistan fick stå i hallen. På kistan lade jag en spetsduk för att mjuka upp intrycket. På den står några andra saker inlöpta under sommaren, korgen, glasburkarna och fatet. Nu fattas bara nya tapeter till rummen för att det ska kännas komplett.
Vår bokhylla fick en liten mini makover också med korgar från IKEA. Men det får ni se imorgon.

Jag måste även visa lite bildbevis på att en av mina beställda pelargoner har börjat blomma. Riktigt kul att mina inte alltför gröna fingrar har lyckats! Nu är det bara att hålla tummarna för de övriga två.

7 kommentarer:

Skatan sa...

Så fint du har gjort! Vilken underbar blå kommod som skymtar på ett par av bilderna : )

Sov gott!

Skatan sa...

Hej och tack, ja jag är verkligen störtnöjd... : )

Anonym sa...

Hej C. S här. När e och jag i framtiden flyttar in i något hus vill vi ha din och H:s inredningshjälp :)! Mycket fint.
Kram S.

E. hälsar (även till N). :)

Nygammalt sa...

Vad härligt det är när man får sina nya saker på plats! Ska besöka Saris nästa gång. Trevlig helg!

Nya och gamla ting sa...

Skrotmaja: Tack så mycket, det blev mycket mycket mysigare. Sedan att hemmet numera är dammfritt får mig att njuta ännu mer:-)
Anonym: Kul att du besökt min sida, vilken ära att vi kan få hjälpa till;-) Ska bli!:-) Hälsa tillbaka till E.
Nygammalt: Ja det är underbart att få sakerna på plats. Men det som är synd är att jag då måste hitta på nya projekt, så hjärnan får aldrig vila... :-)

Anonym sa...

Om jag var du skulle jag spraya sängramen vit 8)

Tack för en trevlig blogg!

Nya och gamla ting sa...

Melinda: Kul att du lämnade en kommentar!:-) Tack för tipset. Tanken har slagit mig ibland att kanske färga den svart, men har aldrig tänkt på vit faktiskt, good idea:-) Men då det var en av sambons bidrag till inredningen när vi flyttade ihop är det inte säkert att han tillåter en makeover.