söndag 8 juli 2007

Expedition rädda trämöbler


Bild: privat
Några dagars regn har resulterat i fuktiga trämöbler ute på balkongen. Idag gjorde jag en räddningsinsats och hämtade in de möbler som skulle kunna ta skada. Jag talar om bänken jag köpte på Rusta i våras, den lilla pallen jag fyndade på loppis samt trälådan från min favoritbutik. De fick komma in i värmen, närmare bestämt i sovrummet. Där fick även kistan (som inte fått en placering ännu) plats under bänken. Nu ryms det verkligen inget mer därinne. Längtar mer och mer efter nya tapeter. Tror att alla möbler skulle göra sig bättre mot en ljus vägg.

2 kommentarer:

Nygammalt sa...

Är favoritbutiken Himlen runt hörnet?

Nya och gamla ting sa...

Nygammalt: Nej, där har jag bara varit en gång. Men kommer kanske att bli en favorit:-)