söndag 1 juli 2007

Loppisfreak nr 1


Bilder: privata
Nog har jag alltid varit förtjust i gamla saker. Så långt jag kan minnas har jag varit på loppis på sommarhalvåret. Men det är först i år som det har tagit hisnande höjder. Snacka om att det ger mersmak! Tror att det har mycket att göra med att jag faktiskt har råd med större inköp (i och med fast arbete) och lever inte på studentsummor längre. Sedan så har jag/vi en lägenhet att pyssla i. En annan sak är nog också bloggen, för NI därute inspirerar något så otroligt mycket. Jag som alltid haft mina perioder vad gäller inredningsstilar är numera helt såld på den lantliga stilen. Fast på mitt eget sätt då, gammalt och nytt mixat. Jag vill inte åt det helvita, utan blandar gärna vita och ekfärgade möbler med inslag av färger på textilier. Jag snickrade ihop en önskelista för mina loppisbesök:
* kommod, antingen vit eller träfärg. Helst i så bra skick att jag slipper måla:-)
* en gammal sliten stol att ha som prydnad i den "nya" hallen framöver
* sängbord, helst med både lådor och ett öppet hyllplan
* skrivbord med lådor under och snirkliga ben, likt den som min vän Hanna fyndat
Over and out:-)

Inga kommentarer: