tisdag 10 juli 2007

Nytt användningsområde


Bilder: mina pelargoner som faktiskt blommar
Fler och fler blommor här hemma har sett sina sista dagar. Först och främst blommorna på balkongen, det vore väl optimistiskt av mig att tro att de skulle ta sig och blomma igen.
Jag har ganska stort tålamod när det gäller katten och vad hon tar sig för. Men jag gav faktiskt upp och slängde blomarrangemanget som var i baljan i vardagsrummet. Det slutade med att katten hade baljan som en passage mellan skrivbordet och soffan, ni kan föreställa er var all jord hamnade - överallt!

Bilder: balja med bordstabletter och mammas hemkokta saft
Igår räddade jag den blomma som faktiskt fortfarande är vid liv och satte ny jord åt den. Baljan fick ett nytt användningsområde. Den förvarar bordstabletter och mammas hemkokta saft. Står på en pall i köket. Så får det vara tills vidare.

2 kommentarer:

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vilken finbalja. Har du också en mamma som gör egen saft...fick hem en flaska nykokt svartvinbärssaft igår...mums. Tack för ditt besök föresten. Ha det gott. Kram

Nya och gamla ting sa...

Lisa: Mången tack! Japp, mamma gör numera "bara" (inte så bara) svartvinbärssaft, men förr var det rödvinbärssaft också (buskarna fick sjukdom och togs bort). Ett tips, be din mamma pressa svartvinbär och frysa in koncentratet. Färdigt att blanda med vatten sen, eventuellt lite socker i. Men det är jättegott och känns urnyttigt!