måndag 28 maj 2007

Mina fynd



Bilder: privata
I vår lägenhet råder det en mix av både gammalt och nytt. Jag tycker att det är charmigt att blanda gamla loppisfynd med nya möbler med modern touch. Det tar aldrig fel, det är som att skapa/måla om/köpa prylar -tarmen vaknar till liv på våren. Just nu är jag inne i en - måla vit period. Visar en bild på en stol jag köpte för 175 kr på en loppis för x antal år sedan. Stolen var ursprungligen mörkbrun betsad, men efter
noga övervägande målades den med vit grundfärg för ett tag sedan. Numera pryds den med en balja med blommor och ljus. Jag visar även en bild på en nytt loppisfynd, en väckarklocka för 40 kr som jag köpte på söder för några veckor sedan. Är supernöjd, den fungerar till och med (upptäcktes genom att alarmet gick i gång mitt under en shoppingtur i en klädaffär i Sthlm!). Dagens inköp visas i form av en kökshandduk med blått broderi. Blev störtförtjust i den vid första ögonkastet!:-)

Inga kommentarer: