tisdag 29 maj 2007

Smygtitt i vardagsrummet


Bilder: privata
Vi har snart bott i vår lägenhet i 2 år. Det är en 2:a och en hyresrätt. Då den var nytapetserad precis före vi flyttade in har vi inte fått välja vilka färger väggarna ska ha (till min besvikelse). Det enda rummet jag riktigt trivs i är vardagsrummet där det är gråa tapeter. Förra hösten köpte jag 2 fåtöljer på blocket, de var klädda i ett vit/rosa blommigt tyg och var inte alls i gott skick. Jag tog en kompis med mig på stan och köpte ett grå/brunt tyg av starkare kvalité. Efter många veckor med pust och stön var båda fåtöljerna färdiga. Jag sydde nästan allt för hand. De blev precis som jag önskade. När vi några månader senare fyndade en grå soffa på blocket närmade sig det önskade slutresultatet. Ska visa er några vyer från vårt vardagsrum. Fler bilder kommer så småningom.

Ni får ursäkta fläckarna på vardagsrumsbordet, det ska alldeles snart bli omoljat:-) Men när solen lyser ute är det inte högsta prioritet!
Uppdatering - borden är numera omoljade, inte en dag för tidigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaså, nu är man publicerad med bild på nätet också! ;-) hehe...tur att det var ett tag sen det där, du vet i våra ungdoms dar...nu har man ju inte direkt samma "look". Vad var det vi sa, att vi skulle se som bäst ut vid 25? Yeah right! ;-) Ha det gött! Kram