onsdag 30 maj 2007

Håll tummarna för mina pelargoner

Bilder: Privata
Igår anlände min beställning från Rockdala, Wibrants trädgård. Den innehöll 4 stycken Pelargoner. Nu när mina ögon öppnats för Pelargoner blev jag riktigt förtjust i att beställa några för mig ovanliga sorter; Viva Carolina, Appleblossom rosebud, Mrs JJ Knight och Great Bricett. Hoppas verkligen att katten kommer låta dem vara ifred samt att jag själv kommer ha framgång med mina inte alltför gröna fingrar! Som tur är följde det med odlingsråd för såna som mig. Ska ge en till mamma också just för att kunna jämföra slutresultatet (även en försenad morsdagspresent) :-)

Nu ska jag strax bege mig till stadens centrum och kika i affärer. Det är molnigt ute och har nyligen regnat, så vad passar bättre än en runda på stan?! Nog för att jag får mycket inspiration via era bloggar, men några inköp blir det inte om jag sitter hemma vid datorn;-)

Inga kommentarer: