onsdag 18 juli 2007

Att jag aldrig lär mig...

...att baka:-( Nu har jag alltså gjort det IGEN, misslyckats med ett bakverk! Bestämde mig för att prova på "klassikern" mockarutor. I bakande stund slog mig tanken att det kändes alltför jobbigt att ta och pryda en långpanna med bakplåtspapper. Så vad gjorde jag? Jo, jag tog en mindre ugnsform och smorde in med smör istället. Jag visste att den egentligen var för liten, men men. Slutresultat: Ätbara kanter, men en degig smet i mitten. Bilden visar mitt bakverk, en liten kant som var ätbar;-)

4 kommentarer:

Nygammalt sa...

Det är så tråkigt när man är fikasugen och så går det inte riktigt som man har tänkt sig. Själv har jag beställt dessa chokladrutor till min födelsedag. Bra med en duktig mamma, då vet man att man inte blir besviken ;)

Nya och gamla ting sa...

Nygammalt: O yes, tur att man har en duktig mamma som fixar sånt. Men frågan är när man ska lära sig själv? Mina misslyckanden skyller jag på ugnen:-D

♥Linda♥ sa...

Vilken fin blogg du har!!! Hittade den via en kommentar du gett på ett gammalt inlägg hos mig! Det lönar sig att gå igenom sina gamla inlägg. Öva på du med bakningen, övning ger färdighet! Det är på misstagen man lär sig, du vet :-)
Kram Linda

Nya och gamla ting sa...

Lavendeldoft och vita spetsar: Men vad roligt att du hittade hit, ännu roligare att du skrev ett inlägg:-) Ja jag ska öva till jag blir proffs, hehe. Måste ha varit så min mamma gjorde.