torsdag 12 juli 2007

Tea for two



Bilder: privata
Igår fick jag två försenade men ack så uppskattade födelsedagspresenter. Först bjöd en vän mig på gott fika på ett café nere på stan. Jag valde te med en rabarber- och hallonkaka med tillhörande vaniljsås. Mycket väl godkänt! Sedan på kvällen kom en annan vän förbi och överraskade mig med ett paket innehållande två tesorter och två burkar till förvaring av dem. Vi invigde "vita rosen" på en gång och det smakade ljuvligt gott. I skrivande stund provar jag den andra tesorten "tea for two", även den mycket god. Förvaringsburkarna tilltalade mig mycket och har nu sin givna plats på hyllan jag målade om tidigare i sommar. Ha en fin dag. Här regnar det.

4 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Lärde mig dricka kaffe först för tre år sedan efter att ha varit inbiten tedrickare. Snygga burkar! Och säkert väldoftande och välsmakande te inuti :-)
Ha en bra torsdag!
Kram

Nya och gamla ting sa...

Granne med Selma: Ja te är mycket gott, förknippar det med mörka höst/vinterkvällar med sällskap av vänner. Även perfekt nu i förkylningstider! Kaffe är inte riktigt min grej, får ont i magen av det. Ha en trevlig dag!

Nygammalt sa...

Te är nog en av de bästa presenterna man kan få. Dricker minst en kopp om dagen, det är ju så mysigt!

Nya och gamla ting sa...

Nygammalt: Ja det är en bra dryck, dricker det alltid till morgonfika på jobbet - de köper dock alltid samma sort. Kul att man kan prova lite olika när man är hemma. Värmer gör det också!