onsdag 6 juni 2007

Att måla eller icke måla om


Bilder: Privata
Nu är skåpet klart, tror jag?! Vid slipningsprocessen blev kanterna alldeles för ljusa varav jag doppade på lite bets med ekfärg. Men jag är lite osäker på om det blev bra, för det blev gulaktiga partier på den vita färgen. Å ena sidan kan det ge ett mer nött och gammalt utseende, å andra sidan vill jag inte att det ska se skitigt ut. Så jag vänder mig till er: ordet är fritt, ska jag måla det helvitt och strunta i de nötta kanterna eller låta det vara som det är?

6 kommentarer:

Bestefars Verksted. sa...

Synes det ble veldig bra !! Utrolig hva litt hvit farve kan gjøre......jeg ville hatt det som det er nå,kjempefint :) Ha en fin torsdag :)

Nya och gamla ting sa...

Mona: Tack så mycket:-) Ha en fin dag du också!

Anonym sa...

Jag skulle kanske måla. Men det ser jättefint ut.

Anonym sa...

Det blev väl fint som det är?

Nya och gamla ting sa...

Karin: Tack för din ärlighet, jag vet fortfarande inte hur jag ska göra. Dagens I-lands problem:-)
Vildängel: Tack, ja det ser då mycekt bättre ut nu än före iaf:-)

Anonym sa...

Jag tycker det är fint som det är!..men det underlättar faktiskt att kasta ut frågan..då får man lite mer kött på benen.
Tack för kommentaren hos mig!..kul att upptäcka en ny blogg som jag inte sett förut! :) Ha en trevlig helg!