söndag 24 juni 2007

Stackars skrattmås


Bilder: privata
Strax efter middagen cyklade jag och en kär vän till en närliggande sjö. Där satt vi och filosoferade och tog en del kort, hon den lilla räven har en RIKTIG systemkamera! När vi satt där och tittade runt fick vi syn på en skrattmås (jag som trodde det var en fiskmås). Den var en perfekt måltavla för vår (läs min) fotografering för jag tog minst 20 kort på den när den spatserade runt på stranden:-) Vår utflykt löpte vidare till ett par ängar där vi slog oss ner och åt pizza. Det är sommar det, att sätta sig ner där det faller en in och mumsa på något gott i sällskap av en vän. En riktigt fin avslutning på helgen med andra ord.
Nu återstår fyra dagars arbete tills semestern börjar. Det ni...!

Märkte precis att min besöksräknare uppnått 400 besökare, så himla coolt! Tack för att ni besöker min sida, jag uppskattar det verkligen!

9 kommentarer:

Spets och snor sa...

Åh man tackar att du tycker det!

Anonym sa...

Vilken söt liten fågel. Härligt att fånga dem på bild ochså om än lite svårt ibland :D

Nya och gamla ting sa...

Spets och snor: Varsågod, det är bara att ta emot:-)
Vildängel: Ja precis. Fast ibland är ju fiskmåsarna överallt där man inte vill att de ska vara. Man är lite rädd för att bli deras "pricktavla":-D

Anonym sa...

Hej bruden!
Nu var det ett tag sen jag läste din blogg, alltid lika roligt med en massa nya inlägg att ta sig igenom! Vi hade en underbar midsommar och det verkar som att ni inte haft det så pjåkigt heller...;-) Nu ska jag dra till mormor och putsa fönster. Vi hörs!Kram P.S En liten rättelse...måsen är en skrattmås, inte en fiskmås..:) Du känner ju till mina ornitologiska kunskaper...elller not! ;-) Bye!

Nya och gamla ting sa...

Sarah: Jo da vi hade det riktigt nice! Jaså är det en skrattmås, ja jag kan bara två fåglar, skata o kråka:-)

Skrymslen och vrår sa...

Hej! Fina fågelbilder. Såg kort tagna med A:s kamera igår. Jag vill också ha en systemkamera!!!

Kolla in din mail. Kram!

Skatan sa...

Hej...och nu blev det + en till : ) Visst är det kul! Jag håller också koll. Det är svårt att undvika när man är nybörjare!! Hoppas det håller i sig. Känslan alltså. Ha en fin kväll och tack för besöket : )

Anonym sa...

Här är en som besöker din fina bloggsida!

Nya och gamla ting sa...

Hanna: Ja det var superfina bilder hon framkallat!
Skrotmaja: Ja det är lite roligt att se hur många det är som kikar in på bloggen varje dag. Är så glad att jag har en liten läsarskara som återkommer.
Jenny: Vad roligt med besök!:-)