lördag 16 juni 2007

En lyckad födelsedag


Imorse besökte jag och pappa vår byfest där det fanns en del marknadsstånd. Vi köpte tunnbröd, kryddor och galltvål. Sedan kom vi på att vi skulle åka och hälsa på farmor som bor ute på landet. Där fick vi gott fika och en trevlig pratstund. Farmors hus är gammalt och min farfar var en riktig "skrotsamlare", han handlade en hel massa saker som i stor mån finns kvar på gården. Där finns ett fallfärdigt hönshus och tanken har slagit mig att det kanske finns en del gamla goda ting därinne. Idag tog jag mod till mig att fråga om jag fick gå och kika om det fanns någon sockerlåda där. Är sugen på att köpa en sådan nämligen.

Pappa gick och sökte först och kom tillbaka med en liten trälåda som visade sig ha använts som spikförvaring. Med stor spänning klev jag in i "rucklet" och där låg allt huller om buller. Mitt i all röra fann jag ett gammalt fönster som pappa snällt hämtade ut till mig. Jag är supernöjd, precis vad jag var ute efter! Det finns en hel del kvar därinne, men det ska mamma och pappa spara (till mig om ingen annan vill ha) när de river huset inom en snar framtid. Det roliga är att farmor nog inte riktigt förstod min förtjusning över dessa saker:-) Hon sa att det bara är att ta och jag svävar bland moln:-) En bild på en liten stuga som farfar använde som frisörsalong en gång tiden:-)

Såhär ser fönstret ut, det har inga beslag än så länge men det är lätt fixat. Sedan så tänker jag inte måla om det utan eventuellt lacka det för att bibehålla utseendet och skydda tapeterna.
Lådan är lite snarlik den jag har på balkongen. Framtiden får utvisa var denna ska stå.

Bilder: Privata
Ikväll har vi grillat, supergott! Solen har visat sig hela dagen så min födelsedag har varit helt perfekt. Fina presenter har jag också fått, bl.a. prenumeration på "Hem och antik", en teckning, presentkort på Vero Moda och pengar. Sänder en tanke till en vän som cyklar vätternrundan, hoppas att det går bra! Sedan ska en annan vän hoppa fallskärm ikväll. Vilka äventyrsmänniskor jag omges med, själv får jag adrenalinpåslag av loppisbesök!;-)

4 kommentarer:

Milly sa...

Försenade gratulationer på din födelsedag!

Vilka fina fynd du gjorde,gillar! Vem vet vad du hittar där ännu... KUL! Ha en skön dag!

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Låter som att du hade en bra dag :)

Nya och gamla ting sa...

Milly: Åh tack så mycket:-) Ja man vet ju aldrig vad som gömmer sig bland allt bråte:-)
Artefact: Tackar! Jo jag hade en helt perfekt dag!

Anonym sa...

Ja tänk att det andra tycker är skrot kan glädja en så mycket :D