torsdag 28 juni 2007

SEMESTER!


Bilder: privata
Igår sa chefen till mig att jag eventuellt inte skulle behöva jobba idag. Hon sa att hon skulle ringa mig idag och meddela isåfall, eftersom jag skulle gå eftermiddag idag. Så kl 08.45 imorse ringde hon och jag fick lite hopp om att jag skulle få vara ledig. Men nej, hon erbjöd mig komma och jobba fast på ett annat ställe eftersom en ur personalen fått magsjuka. Kunde inte säga nej, jag ville inte sätta någon annan i knipa. En halvtimme senare var jag på plats, eftersom det är en mottagning slutade jag kl 17 idag istället för kl 22. Just nu känns det så himla skönt! Sambon har bokat hotell till lördagnatt. Jag sitter och kollar in adresser till antikaffärer/loppisar i Sundsvall, men det går inget vidare. Ni får gärna tipsa om ni vet några på väg från Ö-vik till Sundsvall. Min favoritloppis ligger alltså i Ö-viks hamn och heter Saltmagasinet. Det är en loppis som samlar in begagnade saker från dödsbon osv. Den rymmer tre plan i en gammal sjöbod. Det är egentligen ingenting speciellt med den, men det är tradition att besöka den med mamma på sommaren. En tradition är tradition och väcker både gamla som nya känslor! Dessutom är loppis också loppis och jag älskar loppis!
Idag får ni se bilder på en prydnadssak som jag fick av mor och far 2002 efter deras resa till Agya Napa, Cypern. Den har inte alltid fått stå framme, men nu på senare tid har jag fått mer och mer känslor för denna madonnaliknande staty och den har fått en hedersplats i vår bokhylla. Rätt spännande det där, att en liten prydnadssak kan betyda något för en. Hoppas att ni får en fin kväll allihopa!

2 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Hej! Hoppas du får en riktigt skön semester och en härlig helg tillsammans med sambon. Vi får höras när du är tillbaka från din weekend. Kram!

Nya och gamla ting sa...

Hanna: Tack tack, ja jag hoppas också på en kanonbra semester! Verkar som att det blir låååångweekend i Ö-vik. Återkommer ev hem nästa torsdag.