måndag 4 juni 2007

Drömmen om nya sängbord

I dagarna har jag och min sambo beslutat oss för att göra om lite i sovrummet. Mitt gamla skrivbord ska bort och ge plats till två sängbord. Har kikat runt lite på IKEA's hemsida och funnit följande alternativ:

Bilder: Från IKEA
Det första alternativet, Hemnes tycker jag jättemycket om. Nackdelen är att den inte har några öppna ytor att t.ex lägga en tidning eller så på. Det andra alternativet Aneboda, är stilrent och man kan både visa upp prydnader och gömma bort saker. Det tredje alternativet, även den Hemnes är egentligen inget alternativ eftersom sängbordet är svart. Det mest irriterande är att det sista alternativet tilltalar mig mest, men problemet är att det inte finns i vitt. Hmm... kom gärna med råd och andra förslag på billiga sängbord!

6 kommentarer:

Spets och snor sa...

perfekt möbel att hitta på loppis eller ta till vara... tänk vitt bara! allt blir fint med vitfärg.

Nya och gamla ting sa...

Spets och snor: Jo är ju det, men problem 1 är att vi inte har någon bil, problem 2 att det inte finns så många loppisar här... men jag kanske ska kika runt innan jag beställer nytt.

Anonym sa...

Vi har den översta hemnes byrån som nattduksbord. Vi är jättenöjda med dem men vi kommer nog byta knoppar snart då vi är lite less på de som sitter. Tycker det är fint annars med bara "träbitar" som man sätter fast med konsoller. Men då missar man ju att kunna stänga in saker.

Hannele på Hisingen sa...

Vi bokälskare har varsin bokhylla som sängbord ;)
Ha en riktigt trevlig Sveriges nationaldag.

Anonym sa...

gå på det sista alternativet om du gillar det bäst, du kan ju enkelt måla om det vitt. jag har både säng och sängbord från serien Aneboda. valde Aneboda för att serien ser okey ut och framför allt är det billigt, vilket va viktigt just när jag köpte sängen. kvaliten är det tyvär si och så med, men med tankte på priset bör man kanske inte ha så höga förväntningar.

Nya och gamla ting sa...

Karin: Ja det är fint med väggfasta hyllor, men är svårt att fästa något i väggarna då det är betongvägg precis på den väggen.
Hannele: Ja det var ju också ett tips, men jag föredrar nog något lågt sängbord med t.ex. ett fint stilleben på och en hylla för en tidning eller så.
Sara: Ja jag vet då inte hur jag ska tänka, men lutar åt att måla det svarta vitt eftersom det är betsat och borde inte vara så svårt att måla om det då. Men har jag bara lite tålamod kanske det dyker upp något fint på loppis i sommar. Har vi bott utan sängbord i snart 2 år kan vi leva utan dem ett tag till:-) Tack för informationen ang Anebodas sängbord.