måndag 4 juni 2007

Tvätta, torka & vika


Bilder: Privata
Idag är det tvättstugedag! Helst av allt hade jag tillbringat dagen på bergshällen vi hade picknick på igår (se bild). Bjuder på en liten skugga av mig också, det enda ni kommer att få se av mig:-) Som tur är kan man vara ute i solen medan tvätten sköter sig själv i tvättstugan. Ska läsa gamla inredningstidningar. Konstigt nog glömmer man bort att man läst dem efter ett tag!
Lite senare ska jag måla det tredje varvet med vitt på loppisskåpet. Sedan ska jag införskaffa lite grövre sandpapper för att slipa lådan/hyllan med. Har bestämt mig för att behålla lådorna vita och slipa ner det övriga så det blir träfärgat. Står inte riktigt ut med den gula färgen och sambon är av samma åsikt:-)

2 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Jag hade också gärna tillbringat även denna dagen vid älven, men man måste ju jobba ibland också...

Nya och gamla ting sa...

Hanna: Ja, jobba måste man... fast jag är ledig dag 9:9 idag, så snart börjar allvaret för mig med.