söndag 10 juni 2007

En liten visning av hallen



Bilder: Privata
Nu är jag verkligen dööööless på vår hall. Jag får lite smått panik när jag möts av denna syn när jag kommer hem. Först till höger finns ett litet utrymme för förvaring, där finns en väggfast skohylla, hatthylla och en upphängningsanordning med krokar, allt från Village. Det tråkiga är att de inte riktigt gör sig med tapeterna, men ärligt talat vad skulle egentligen passa till dem?! Jag kan inte förstå hur personen tänkte som valde en så mörk tapet i en hall utan fönster. Längs sidoväggarna finns tre garderober på vardera sida, med andra ord mycket bra förvaring. Det jag kan känna är att det gärna skulle få finnas lite mer utrymme för hallmöbler och smyckning. Rakt fram från ytterdörren sett finns badrummet, till höger vardagsrummet och till vänster sovrummet och köket. Mellan köket och badrummet finns ett litet hörn, där det temporärt står två pallar med varsinn kudde på. I taket hänger vanliga IKEA lampor, som ni kanske förstår krävs det mycket ljus. Det finns vanligtvis en matta också, men den väntar på att bli piskad på balkongen:-)

Ni får verkligen ursäkta bildkvalitén, då det är så mörkt i hallen. Sedan så hoppas jag att ni förstår att jag inte skulle våga visa detta om det nu inte var omtapetsering på G! Jag vet på ett ungefär hur jag vill att tapeten ska se ut, se nedan:

Bild: Eco tapeter
Jag gillar idén med horisontella ränder eftersom det förstorar. Tror ni att detta skulle kunna vara något? Kan detta räknas som "diskret" som hyresvärden sa att det måste vara? Kom gärna med förslag. Möblerna i hallen är som sagt temporära. Helst av allt skulle jag vilja ha en liten byrå där pallarna står. Där den bruna stolen står (för övrigt likadan som i vardagsrummet fast de har olika färger), skulle jag gärna ha en avlång spegel. Ni kanske undrar varför jag inte nämner "vi" när det gäller renoveringen, jag har oftast fria händer:-)
Fann en byrå på blocket som jag tycker om, den till vänster i bild:

Bild: Blocket, västernorrland "byråer"
Önskelista:
* Nya tapeter
* Mindre byrå
* Avlång spegel
* Ny matta

2 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Tack för en trevlig förmiddag i solen!

Tapeterna som du har på förslag tror jag kan passa fint i hallen. Ljusare väggar kommer att förstora känslan av rummet. Hallen är ganska avlång och vågräta ränder förlänger intrycket av rummet, men det tror jag inte är någon nackdel, snarare tvärt om...

Byrån är riktigt snygg, men akta dig så att ingen annan köper den, då du lägger upp bilder av den ;-)

Jag var för övrigt förbi på ditt jobb idag. Va öppet och fint ni har det!

Kram!

Nya och gamla ting sa...

Hanna: Ja jag tror att det kan passa. Men byrån finns långt härifrån, så har ingen möjlighet att köpa den serru;-) Jaså tycker du att vi har det fint, jag tycker att det är mörkt o trist, men vi har en som pysslar o har sig. Så en del saker har vi försökt piffa till:-)