tisdag 19 juni 2007

Der Maler


Bilder: Privata
Der Maler betyder för de som inte vet, målare på tyska. Detta kom att bli en vanligt förekommande uttryck under min gymnasietid, för samtidigt som vi läste tyska fanns det en kille som gick byggprogrammet som "vi" (jag och en kompis) kallade för der Maler;-) Hur smeknamnet uppstod minns jag inte. Idag är det jag som agerat just -målare. Den gula färgen är ett minne blott och numera pryds byrån med en vit färg. Nu återstår lite "piff" innan den kommer att visas i sin rätta miljö.

Ha en skön kväll allesammans! <3

6 kommentarer:

Anonym sa...

VAd fint!! Skitsnyggt! Tänk vad färg kan göra :)

Ha en trevlig kväll du med!

Milly sa...

va fint de blev! Ser framemot fler bilder :)

Skrymslen och vrår sa...

Det blev riktigt bra! Ska du med och luncha på stan i morgon? Kram!

Anonym sa...

Verkligen snyggt med vitt - men så är inte gult min favoritfärg heller....

Anonym sa...

NU har jag äntligen haft tid att kika igenom din blogg - mmmmm mycket fint!!! Underbar liten byrå du målat!

Nya och gamla ting sa...

Artefact: Tack så mycket! Ja jag har precis upptäckt färgens konst;-) Har ett litet motto som många i bloggvärlden lärt ut: "tänk vitt" och det fungerar faktiskt:-)
Milly: Tackar, en liten bild finns att skåda redan nu.
Hanna: Tack! Jepp, jag ska med.
Vildängel: Vitt är en ny favoritfärg, men allt får inte vara vitt...gul är inte heller min favvofärg:-)
Sofia: Tusen tack och bock:-)