onsdag 13 juni 2007

Ordning och reda på torpet

Idag har jag surfat runt på jakt efter bra förvaring. Efter jag fått inspiration av en kär vän så har jag bestämt mig för att jag måste skapa förvaringsmöjligheter. När vi flyttade in i vår nuvarande lägenhet köpte vi IKEAs silverfärgade brevsamlare Dokument att ha som förvaring till våra papper. Den har nu sett sina sista dagar eftersom sidoanordningen gett vika och alla 3 hyllplan har kollapsat.

Bild: IKEA
Jag har hittat en korg som jag vill köpa, men frågan är bara var jag sett den. Komplicerat...hmm... Får leta igenom hela bloggosfären känner jag!:-) Det måste bli olika förvaringskorgar till både köket och vardagsrummet. Det går inte att fortsätta samla saker på microvågsugnen. Tips mottages! Vill helst ha en liten korg som är gjord i metalltråd och sedan är det en liten metallbit på med text, men kan inte hitta den.
Uppdatering: Har hittat vad jag söker, brevkorgen finns i olik
a storlekar hos Fridas gård.

Bilder: Fridas gård
Återstår att bestämma om den/dem ska inköpas eller ej. Ska på loppis på fredag och kan hända att jag finner någpt fynd där;-)

2 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Kan det till och med vara så att det är jag som har inspirerat dig? Jag är gärna med på en beställning från Fridas Gård om du bestämmer dig för att skicka efter en korg! Jag hittade nämligen en lykta (Lykta Boheme) som jag funderar på... Kram!

Nya och gamla ting sa...

Hanna: Ja jag tänkte fråga dig om du vill beställa samtidigt, perfekt! Jo det är du som har inspirerat:-)