fredag 15 juni 2007

En händelserik dag




Bilder: Privat
Kl 08.00 imorse steg jag på bussen för att bege mig till hemtrakterna. Klockan tio mötte jag en av mina bästa vänner på stan. Vi började med att besöka en nyöppnad affär som visade sig enbart ha lantliga inredningssaker. Himmelriket var nära! Det stod House doctor omvartannat på lapparna, jag kände mig alldeles salig. Sedan att priserna var köpvänliga gjorde inte saken sämre. Två saker följde med mig ut ur affären; ett stativ att sätta ett foto på samt en korg med stommen gjord av hönsnät. Shoppingturen förflöt bra, jag fann ett jättebilligt linne på Cubus och två glasburkar på loppis (10 kr styck). Efter många om och men köpte jag en pikétröja till brorsan i födelsedagspresent.
Till middag åt vi mammas potatisgratäng, hemmagjorda rostbiff och kyckling. Två olika sallader och mammas nybakta bröd fanns där också! Till efterrätt en hallonmoussetårta, hallon och massa annat gott. Min mamma är världens bästa gourmetkock:-9
Dagens höjdpunkt var när jag fick hålla i lilla brorsdottern. Ojojoj så söt hon är, går inte att beskriva med ord! Hoppas även att ni har haft en bra dag!

7 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vad härligt att få hålla lilltjejen för första gången..

Och vilka fina saker du köpt, den där pirrande känslan man får i butiken är ju sanslös ;-)

Nya och gamla ting sa...

Mia: Ja det var himla kul att äntligen få träffa henne. Ja jag håller med, shoppingnerven är helt otrolig:-)

Skrymslen och vrår sa...

Så mysigt med bebisar! Fina saker du hittat. Jag har också shoppat igen... den där avlånga korgen på lilla indredningsaffären du vet... Håll tummarna för S idag! Kramar!

Nya och gamla ting sa...

Hanna: Å vad roligt!:-) Japp, såg att hon passerat Hjo nu, eller för några timmar sedan rättare sagt.

Anonym sa...

Åhh vad kul att få besöka den affären -lyckos dig!

Marina sa...

Jag hittade precis sån där korg som du köpte ! Skulle precis ta dom ( det var två stycken) så tog en annan dom.- Dom här ska jag ha sa hon!Men dom skulle kosta 50 kr /st, å det tyckte jag var lite dyrt!

Nya och gamla ting sa...

Marina: Men attans vilken en;-) Jaså du tycker att det var dyrt, min kostade 95kr och det tyckte jag var billigt. Men det beror förstås på vad man jämför med, jag har sett de som kostat mycket mer! Hoppas att du finner något liknande igen.