onsdag 6 juni 2007

Tårta på jobbet


Bilder: Privata
Dagen till ära var det min tur att bjuda på fika på jobbet. Jag som inte är känd för mina bakverk, har länge funderat över vad som skulle kunna vara lämpligt att bjuda på. Förra gången blev det hallonmuffins, helt på min nivå. Om du läser detta Sarah så vet du om någon hur jag våndas inför dessa dagar då det ska bjudas på fika;-) Men jag trodde att jag hade hittat ett säkert kort, hade nämligen fiskat upp ett recept hos Sara vill fara för några dagar sedan. Jag började med tårtan en halvtimme före jag skulle bege mig till jobbet. Det visade sig vara lite väl optimistiskt, mina två marängbottnar var i tusen bitar. SKREEEK till sambon att han allt fick snabba sig till affären och köpa fler. Han ställde förstås upp! När de nya bottnarna var införskaffade hade jag 10 minuter på mig att iordningsställa tårtan. Jag slängde på fyllningen och satte mig på cykeln. Jag fick mycket bra respons på tårtan! Kul att man kan få tips på nya recept från era bloggar.

4 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Det ser gott ut. Blev det något över? :-)

Nya och gamla ting sa...

Jo det blev över, men det finns i kylen på jobbet dessvärre:-) Men du kan alltid få smaka en annan gång, tål att upprepas!

Jennyshemochharmoni sa...

Mums, såg verkligen urgott ut!

Anonym sa...

Hahaha....ja, jag vet ju hur du våndas när bakartagen närmar sig! Men vilken tur att det gick bra med tårtan till sist! Jag har också tänkt göta den där tårtan snart, verkar smaskig värre. Kram på dig!