tisdag 5 juni 2007

Kunde inte hålla mig...


Bild: Privat
...från att visa mitt målarprojekt á la skåp. Det är nu färdigmålad och jag har limmat fast randiga papper som bakgrund för att piffa upp lite (ha överseende då jag inte orkade matcha kanterna med den vågiga hyllkanten men det kan jag leva med). Sedan återstår att ge det ett nött utseende när färgen torkat. Det saknas även en hasp att stänga dörren med, men den får införskaffas vid nästa stadsbesök. Ska även gnugga bort färgen från gallret, för så noggrann är jag iallafall:-) Fortsättning följer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fin hylla, ett fynd gissar jag?

Nya och gamla ting sa...

Sara: Jajamensan, titta under loppisfynd. Det kostade 25 kr så det var inte alls dyrt:-)

Emmas inne och ute sa...

Tack för den fina kommentaren på min sida! Vad fin din hylla blev! Ha en bra tisdag!

Anonym sa...

Så fint det blev, lilla skåpet!

Nu när du är en fena på att måla kan du ju måla de svarta sängborden vita :)

Trevlig blogg du har!! /Terese

Nya och gamla ting sa...

Emma: Tack detsamma!
Bagateller: Nu har jag gnuggat och gnott så jag tror att det är färdigt, men väntar för säkerhetsskull med att sätta upp det så färgen hinner torka till 100%! Ja man vet aldrig, kanske man skulle kunna måla dem vita, men då måste jag verkligen ha tips från er gällande bra färg och så:-)