onsdag 13 juni 2007

En av de godaste tårtorna jag ätit



Bilder: Privata bilder på mammas hemmagjorda tårtor

Idag bjöd en kollega på tårta. Det var nog en av de godaste tårtorna jag någonsin ätit. Fyllningen innehöll bland annat maskarpone, verkligen urgott. Måste ta reda på receptet, lovar att lägga ut det i sin helhet på bloggen sedan. Jag måste upplysa er om att vi smygåt av tårtan under kvällen. En av mina kollegor sa att vi borde ha haft en filmkamera uppriggad;-) I övrigt är mammas hemmagjorda tårta min absoluta favorit, den som visas till vänster i bild.
En arbetsdag kvar, sedan långhelg! Avundsjukan steg idag när några av kollegerna gick hem för att ha SEMESTER. Två veckor kvar till mina 17 dagars semester. Men en resa väntar i höst med önskemål om Kroatien. Den som spar den har!

Uppdatering: Det kan vara detta recept som finns på ICAs hemsida. Fast det smakade inte punsch och dessutom verkade det vara vaniljsocker i. Men som sagt, det riktiga receptet återkommer jag med.

2 kommentarer:

Skatan sa...

Åh, jag sitter och väntar på lunch...blir så hungrig av dina bilder!!!

Anonym sa...

Vilka läckra tårtor! Satt just och tänkte på en äkta jordgubbstårta till midsommar...mmmums!