torsdag 28 juni 2007

Kärleken till en katt vs förlusten av en blomkruka


Sedan vi skaffade katt har vårt blomkrukekonto blivit allt dyrare. Jag har tappat räkningen nu, men tror att katten (+ den andra katten vi hade) har slagit sönder mer än 10 stycken (närmare 15) blomkrukor. För en inredningsintresserad kan detta ses från två synvinklar, dels kan det vara roligt att köpa nytt, dels kan det vara just DEN nya krukan som går i kras.
Som i detta fallet, i förrgår satt vår kära Molly på fönsterbrädan och lekte med en mygga på andra sidan glaset. Det prasslade och lät, jag hann precis tänka rädda-blomkrukan-innan-den-faller-på-golvet.

Men skadan var redan skedd, den flög i luften och jag hann inte ta emot. Hur fint är det att ha en jättehög kruka ståendes för sig själv? Blomman var redan förbi första hjälpen insatser utan resultat så för den skull är ingen skada skedd. Jag får se det som ett nytt projekt, att piffa till på fönsterbrädan. Jag kan inte vara långsint och arg på Molly, ni ser väl hur oskyldig hon ser ut. Dessutom har vi lite oss själva att skylla som inte kan erbjuda henne utomhusvistelse. Jag kan tänka mig vilken lycka det var för henne att "leka" med denna mygga!:-)

Bilder: privata

2 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Kärleken till en katt vs förlusten av en blomkruka? Ja. Jag tror att du det vad jag skulle välja... Jag beundrar ditt tålamod.

Nya och gamla ting sa...

Hanna: Jo jag vet vad du skulle välja, tänkte lite på det under tiden jag skrev faktiskt;-)