lördag 23 juni 2007

Köket




Bilder: privata
Igår kl 15 på självaste midsommarafton gjorde jag och sambon ett ryck; storstädning! Vi dammtorkade, dammsög och torkade golven. Så var allt rent och snyggt igen, en riktigt härlig känsla. Speciellt idag när man känner av de starka dryckerna:-) Det var en helt underbar midsommarkväll, vi grillade, spelade kubb och hade allmänt trevligt! Nu till bilderna, de visar vårt kök. Vi har en espressomaskin som använts ca 10 ggr sedan julen -05. Men vi gillar den som prydnad så den får stå kvar. Som tur är har vi en mycket generös arbetsbänk där det ryms en hel del. Brödlådan är inköpt på Lagerhaus. Jag tyckte att det var så trist att ha stängda skåpluckor till porslinskået och dessutom rymdes inte mina tallrikar, så jag satte en tapet som bakgrund och lät ta bort luckorna. Kan hända att jag byter ut tapeten nu när vi ska göra om i köket. Iallafall, kaklet är inte det läckraste man sett i sina dagar, så jag funderar på att göra en budgetvariant. Funderar om man skulle kunna köpa en plastfilm i liknande stil som tablettunderläggen som finns hos Dixie. Skulle vilja ha en mycket diskret plastfilm som gör att det ljusar upp och döljer det gröna. Vill inte slösa pengar på kakeldekor då det bara är en hyres. Nu kanske ni kan ge mig lite tips om tapetval:-)

Inga kommentarer: