lördag 2 juni 2007

Loppisfynd



Bilder: Privata
Är nyss hemkommen från den stora loppisen! Jag och min kompis stod långt fram i kön så vi hann fynda en del innan andra sett sakerna! Helt underbart kul var det. Jag köpte 3 linneörngott med broderier på, ett skåp, en låda/hylla, en liten gunghäst och en ask (ej med på bild). Det var inte alls dyrt (ca 250 kr), vilket ju i och för sig är vitsen med loppis. Visar en bild på lådan/hyllan som redan har fått sin plats på skänken i vardagsrummet. Lådan/hyllan har använts till förvaring av kryddor i en affär, lite kul att veta historien bakom. Om den ska målas eller ej får framtiden utvisa. Skåpet ska iallafall målas vitt, då jag inte är speciellt förtjust i blåa saker. Hoppas att ni också har en trevlig dag. Nu ska jag gå ut och ha picknick i det gröna.

Uppdatering: Lådorna luktar till och med kryddor, rätt läckert. Fast inte så hygieniskt om de låg helt fritt i lådorna.

9 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Hoppas du är lika glad över dina loppisfynd som jag är över mina :-)

Nya och gamla ting sa...

Hanna: O yes, I am!:-)

Anna sa...

Vilka fynd du gjorde - det var länge sen jag fyndade nåt på en äkta loppis. Det är så himla kul!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Anonym sa...

Nämen OOOHH så trevligt!!! Sitter här och bara myser...min bästa vän har skaffat sig en blogg! Kul värre. :) Jättefina bilder, vad kul att den nya kameran fungerar. Fina loppisfnd också, det känns verkligen som att du funnit din stil nu, en mix av gammalt och nytt. Själv sitter man bara och drömmer om en massa vackra gamla saker...känns som år sen jag shoppade ngt till hemmet! Och när det väl blir av blir det mest Village, Hemtex och Åhléns...trist! Är riktigt less på lgh nu också, känns som att en förnyelse behövs. Men plånboken är tunn och snart är man färdigutbildad och ska hanka sig fram på vikarielön...tror jag sparar mina krafter till det kommande huset! Sitter och drömmer mig bort och "slipar mina vapen när ingen ser"...:) (Winnerbäck)

Ha det gött vännen min! And keep up the good work! Kraaam

Nya och gamla ting sa...

Anna: Ja jag är dessvärre inte på loppis så ofta heller, men det gör det extra kul när man väl besöker någon. Himla härlig känsla när man fyndar. Tydligen skulle man ju pruta också, men det missade vi totalt:-)
Sarah: Välkommen hit vännen! Slipa vidare på ditt vapen, kommer bli något storslaget i framtiden!! Tänk när vi får gå husesyn hos varandra, sehr spannend! Ja man kan bara drömma om framtidens bostad, när man kan lägga ner tid, pengar o energi på "det riktiga stället". Men fram till dess måste inspirationen få spinna loss på mindre projekt, eller hur!?:-) Sedan att du publicerade ett Winnerbäck-citat gör mig bara mer säker på att det är du som skickat inlägget;-) Sköt om dig, kram!

Anonym sa...

Fina loppis fynd!
http://www.fredrikfredrik.webblogg.se

Anonym sa...

Psst...har lämnat lite fler kommentarer här och var..bara så du vet! Kommer nog att vara din flitigaste besökare. :) Jo, nog kan man engagera sig i mindre inredningsprojekt tills vidare, i väntan på nånting mer varaktigt. Men jag känner för nåt rejält! Har mina aningar om att jag kanske kommer få inspiration i höst när jag ska bo själv i den här hålan. Kanhända att mina vapen är färdigslipade då...;-) (Stackars E!)

Soliga sommarkramar! (Uret visar bara 09.20 och det är redan +20 grader ute - i skuggan! Fantastiskt.)

Milly sa...

åh, örngott med brodyr, lyckliga du! Var oxå på jakt efter såna på min loppisrunda i lördags, men utan resultat...men några vita lakan fick iaf följa med hem. Tror de ska få bli hissgardiner så småningom...Ha en bra dag:)

Nya och gamla ting sa...

Ja ibland har man faktiskt tur att finna bra grejer på loppis, men det var ju verkligen först till kvarn o jag o min kompis fick mala:-) Resterande örngott var mer åt det gula hållet.