söndag 8 juli 2007

Arbetshörna


Bilder: privata
Medan regnet så smått gjort sig påmind där utanför har jag fixat och donat här hemma. Jag besparar er alla tråkiga detaljer om tvätt, disk m.m. och går direkt på sak. Jag har länge önskat mig ett nytt skrivbord, som ni säkert redan förstått. Förut var detta skrivbord utrustat med en överhylla där jag hade stereo och andra nödvändigheter när jag bodde i studentrum. En dag för några år sedan kom jag och en kompis på att vi skulle såga bort den hyllan, vilket vi också gjorde. Skrivbordet vann därmed några extra år, men nu är jag återigen less på det.

Dagens projekt var att göra skrivbordshörnan lite mysigare. Jag bytte ut den nötta ikeastolen Love mot stolen som jag tidigare i vår målade vit. Lite hårdare är den, men ack så mycket vackrare!:-) I korgen ryms allt möjligt småtjafs som inte hör hemma någonstans. I den gamla tavelramen finns ett kort på min sambo som liten, men det får ni inte se pga att vi vill vara anonyma. Ni skymtar även en av våra ikeafynd i form av en röd/beige randig matta. Kommer bli fint när väggarna får ny färg. Ser ni förresten vad olika tapetfärgerna är, de fick lov att sätta en ny tapetvåd när den förra hyresgästen flyttade. Nu fortsätter drömmarna kring det nya skrivbordet...

2 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Du har utnyttjat det dåliga vädret till att inreda och jag till att sova. Jag arbetar även natten som kommer. Sen blir det inga fler nätter först efter semestern. Vi kan väl ses till veckan! Kram!

Nya och gamla ting sa...

Hanna: Jamen då vet ja, har ju redan pratat med dig i tfn också. Men det är ohövligt att inte svara:-) Vi ses imorrn, kanske blir utflykt till havet om det är fint väder!:-)