söndag 1 juli 2007

En underbar helg går mot sitt slut




Bilder: En korg (45 kr) och en låda/kista (75kr). Den lilla lådan (15kr) är inte så speciell men den tilltalade mig och får ev bli ett pennskrin. Tavelramen kostade 25kr och kommer nog att passa bli ihop med fotostativet jag visat er tidigare. En blomkruka kan man aldrig få en för mycket av.

Kl 09.10 *pip* igår började vår resa mot södern. Efter en god natts sömn och några av mammas goda delikatesser i magen var vi äntligen på väg. Halvvägs till Sundsvall vek vår lånade Volvo 940 av vid en loppisskylt, men det visade sig vara en pytteliten loppis med "skräpsaker" så vi fikade litegrann där och fortsatte sedan vidare mot Sundsvall. Väl framme checkade vi in på hotellet och mumsade i oss en god lunch på stan (för min del fläskfilémedaljonger med potatisgratäng). Sedan strosades det en del på stan och några kassar rikare var vi på väg tillbaka till hotellet. Före dess hade bl.a. Sterbhus antik och loppis och Myrorna fått ett besök (utan fynd). På kvällen unnade vi oss trerätters på en restaurang som heter Stekhuset, mmmums så gott det var! Som ni märker har resan gått i matens tecken, vi har inte snålat ett dugg! Imorse åt vi en rejäl hotellfrukost och körde sedan till IKEA. Skrivbordsstolen vi hade bestämt oss för att köpa var slutsåld. Några nattduksbord blev det inte heller, ingen av dem kändes helt 100. Väl hemma i Ö-vik igen besökte vi Saltmagasinet. Jag hittade en del saker där. Lite besviken blev jag när det inte fanns några kommoder eller liknande i fint skick. Men men, semestern är inte slut än;-) Sambon har åkt hem nu och jag stannar kvar hos mamma och pappa ett par dagar. Till middag blir det grillat, olala! Hoppas att även ni har haft en trevlig helg.
Ps. Till min stora förtret glömde jag kameran hemma, så det finns inga semesterbilder:-( Ds.

3 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Det låter som om ni har haft en superhelg! Fina prylar du hittat. Gillar ramen särskilt mycket. Kramar!

Karolina sa...

tack för din titt på min nya blogg och för att du gillar min smak! Helt knas att de var kvar, tur att jag räddade dom. Roligt att du gillade stolarna, och ja, tanken är att de ska vara svarta och kläs om ska de definitivt göras:)

Ta dig gärna fler tittar framöver, har percis uppdaterat.

kram Karolina
www.frokenfagring.blogspot.com

Nya och gamla ting sa...

Hanna: Ja det verkar som att ni haft det riktigt trevligt också, kul att du gjorde ett besök på Saltmagasinet!
Karolina: Jamen tack för ditt besök också får jag väl säga. Blir kanon med svarta stolar med kanske något ljust tyg till som någon redan föreslagit! Ska kika:-)