måndag 2 juli 2007

Hjärtat slår lite extra för mina fynd

Jag är fortfarande alldeles salig. Vi spenderade över en timme på Saris gammalt och nytt. Vilken underbar loppis och antikaffär! De har inrett så smakfullt där sakerna står i sin rätta miljö. Jag hittade två otroligt fina skrivbord men de kostade lite väl mycket, 1600 kr vilket min budget inte tillät. Men i övrigt var det riktigt bra priser. Vid de senaste loppisbesöken har jag lagt märke till många träkistor. Idag såg jag en jättefin kista nästintill gömd av alla dukar som låg över kanterna på den. Den kostade 200 kr och jag kunde inte låta bli. Den rymmer mycket förvaring dessutom och kommer troligen att få en plats i sovrummet eller hallen.


Mitt andra inköp blev tro det eller ej, en kommod. Inte alls i den färgen jag hade fantiserat om, men en ljusblå/grå där träfärgen syns igenom på sina håll. Tycker om denna blåfärgen. Nackdelen är att den saknar det ursprungliga locket, så självaste hålet för tvättfatet är synligt. För att fylla upp det köpte jag ett tvättfat från Kockum med blå kant för 10kr (Obs, på bilden är det inte rengjort). Kommer nog att bli fint med lite attiraljer på kommoden. Kommoden kommer att stå i sovrummet och agera sängbord.

Köpte även små fat för förvaring av småsaker (förstora kommodbild). Mamma blev förtjust i en byrå till sovrummet, men det blev inget köp vilket hon nu ångrar. Får se om hon ringer och ber dem ställa undan den imorgon:-)

5 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Ojoj. Det var fina saker. Vad avundsjuk jag blir... Blev det nån byra åt din mamma, och kommer det bild på den i såfall? Kram!

Nygammalt sa...

Vad kul att du hittade din kommod! Och din fina kista. Blev nästan lite orolig att jag lurat dit dig i onödan då det var 2 år sedan jag skaffade min. Kul! Ha det så bra! /S.

Sara sa...

Jätte fina fynd=) det är roligt när man hittar det man vill ha=)

Sagalisa sa...

Grattis till dina fynd,skrivbordet kommer du att hitta på fler ställen,mitt hittade jag för en tusing på blocket.De är så dyra att köpa ute!!!Kram/Anna

Nya och gamla ting sa...

Hanna: Kul att du tyckte om dem, du får se dem live snart! Nej det blev ingen byrå till mamma.
Nygammalt: Jaså, jag som trodde att du hade varit där nyligen;-) Det var bra att du skyndade på processen.
Vitahemsara: Tack tack! Ja visst är det kul att finna det man söker.
Sagalisa: Tack! Ja precis, den som söker ska finna;-)