onsdag 30 januari 2008

Vi går mot vår

Bild: privat
I brist på annat visar jag lite vårnyheter. Tyvärr är bildkvalitén inte så bra på grund av brist på dagsljus. Jag och en kompis besökte MIO i måndags. Där fann jag tre vårfina ljus som slutligen införskaffades. Jag har inga stora inredningsplaner för våren. Jag har så mycket porslin och annat krimskrams som inte ryms i lägenheten som det är nu. Varför ska jag då köpa massa nytt? Nä, detta året ska bli upplevelsernas år som jag skrivit tidigare. Vad gör en porslinssak eller två om 40 år? Jag tror att barnbarnen hellre uppskattar historier om mormors/farmors resor och dyligt. Eller så är det bara ett sätt för mig att intala mig det:-) Jag kan i varje fall inte sluta tänka på en stor spegel från en närliggande antikaffär. Är dock en nytillverkad spegel. Jag tar omvägar förbi affären och ser till att inte vistas nära den under öppettiderna. Ja ni ser, inte är jag helt fri inredningsshoppandet.

Ha det gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vårfina? Ser väl lite höstliga ut? Men men.