måndag 14 januari 2008

Klåfingret själv

Ljuslyktan ståendes framför en bordslampa från Village.
Här är ljuslyktan placerad för tillfället. Bild: privat
Ibland kan jag bli riktigt irriterad över att jag är så envis och "klåfingrig".
Jag har under en tid funderat på om jag ska byta till blogg.se. Har redan skapat en blogg där med samma namn. Anledningen är att jag tycker att bilder gör sig bättre i större format. Och jag har fått för mig att det går att publicera större bilder hos blogg.se. Eller är det jag som är ett pucko som inte förstår hur jag ska kunna visa bilder i större format än vad jag gör nu?

Jag tänkte undersöka om blogg.se har stilmallar att välja mellan vilket det visade sig att de inte har. Jag hade varken tid eller lust att sitta med html-koder. Jag beslöt mig istället för att byta kodmallen här, vilket slutade i KATASTROF! Det såg inte klokt ut och jag höll inte på att få ordning på det igen. Jag kunde för allt i världen inte återfinna den "rätta" mallen. Efter flera försök och med lite envishet lyckades jag återställa allt. Jag kunde lugnt andas uuut... över för denna gången!
Har ni några goda råd angående blogg.se eller blogspot.com?

I bild ser ni en av mina julklappar som jag lovade visa er. Det är en ljuslykta från en av mina favoritbutiker, nämligen Pentik. Jag gillar den skarpt! Det är extra roligt att det var en oväntad julklapp och att den valdes ut av en speciell person som trodde att den skulle passa mig bra;-) Vilket den också gjorde. Fler bilder från hemmet utlovas i mitten av veckan när jag är ledig.
Ha det gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ruccolakyckling!
4 port
4 kycklingfileer
1 dl svarta oliver
1 dl grovhackade soltork tomater
1 påse ruccola
1 dlgrovriven parmesan
rostade pinjenötter

Dressing:
2 nsk olivolja
4 msk balsamvinäger
2msk honung
2 vitlöksklyftor

Gör så här.
Dela kycklingfilen i halvor. Bryn, salta och peppra. In i ugnen 175 gr tills de är klara.
Blanda dressingen
Lägg på oliv och tomathacket på kycklingen och in i ugnen igen ca 5 min.
Ta ut kycklingen, häl över dressingen. lägg på ruccola, pinjentötterna och parmesanosten.

Vi gjorde extra dressing som man kunde hälla på själv på bordet. Pressad potatis till.
Smaklig måltid ! /S