söndag 13 januari 2008

Antikrundan, kloklippning och träning

Bild: privat
Såg ni veckans avsnitt av Antikrundan? Jag blev så förtjust i deras makeover. Tanken var att visa hur en miljö kan blir mer personlig genom att blanda moderna stilrena möbler med äldre möbler. De vandrade runt på Ikea bland deras inredningsmiljöer. De hade med sig en del gamla möbler som de portionerade ut bland ikeas inredning. Man kunde verkligen se att det genast blev ett helt annat intryck. Detta är också vad jag försöker eftersträva i mitt hem, en mix och match av gamla och nya saker. Jag trivs med den charmen.

I fredags kom mina föräldrar på besök eftersom vi hade ett projekt att utföra - klippa Mollys klor. Efter fem minuters kämpande med min mor som hjälp, slutförde vi uppdraget som vi tidigare trott var en omöjlighet. Ni kan föreställa er känslan av att lyfta upp henne utan att få rivmärken. Vilken fröjd. Ja, jag har nästan levt under titeln djurplågare, men va gör man? Man behöver nästan pansarplåt för att komma Mollys klor på nära avstånd. Trots att det var ett trevligt återseende med Molly fick hon åka med mor och far hem igen. Hennes motionspass i trappan där hemma verkar ha givit resultat. För hon är något smalare. Så ännu ett tag på hälsohemmet gör nog ingen skada!

Igår lämnade jag några fingeravtryck på gymets träningsmaskiner. Det var riktigt skönt att sitta där i havet bland alla redskap/maskiner. Har till och med klarat mig utan nämnvärd träningsvärk idag:-) Till dig S, ditt uppdrag är att lära mig löpmaskinen. Jag är rädd att jag åker baklänges om jag provar den utan vidare kunskap.

Kameraladdaren är åter hos ägarinnan. Passade på att ta ett par bilder igår. I bild ser ni två julklappar från en kär vän, dvs boken och bokmärket. Gillar bokmärket skarpt, det passar in med min övriga inredning. En annan dag ska ni få se en annan fin julklapp, nämligen en ljuslykta från min favoritbutik Pentik. Hoppas att ni har haft en trevlig helg!

Inga kommentarer: