torsdag 24 januari 2008

Snökaos

Bild: privat
Jag skämdes litegrann när jag gick på Ica i morse. Jag såg ut som en snögubbe. I och för sig gjorde väl de flesta det eftersom vi alla hade vandrat ute i snöparadiset. Nåja, jag kom i allafall hem och kunde byta till torra kläder. Nu dricker jag en hemmagjord smoothie baserad på vanilyopghurt och mammas och pappas egenplockade blåbär. Mums!
Testade förresten afrikansk dans igår, det var en rolig upplevelse. Förutom att min ena tå intog en vit färg efter en stund barfota i den kalla salen (fick lov att sätta på skor och sedan fortsätta passet). Men jag kan varmt rekommendera afrikansk dans. För min del krävs det en hel del övning innan jag får till de mjuka, rullande rörelserna. Jag såg säkert ut som en rak glasspinne där jag försökte töja på kroppen.

Visar er en bild på fönstret i vardagsrummet/sovrummet. Det är fullt med snö på rutorna. Visst är det underbart att ljuset tittar fram alltmer!? Hörde någonstans att för var dag som går nu ökar ljuset med åtta minuter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vanlijyoghurt är inte bra i smoothie!
Den innehåller en massa onödigt socker som man blir fet av.
Naturell lätt youghurt 0,5 procent är den bästa.

Anonym sa...

Hej. Vilka tider var det som gällde på fredag. Tänkte försöka hinna med bodybalance 18.30.../S

Anonym sa...

17.30 var det visst.
Hörrdu, vi måste testa att gå och äta frukost/brunch på scandic nån gång. Har hört mkt positivt om den!

Nygammalt sa...

Hej igen!
Tänk vilken skillnad det är! Här ute är det kruttorrt! Ingen snö eller is...måste nog åka hem till påsk så man får njuta lite.

Hann du med något besök på HRH någonting i julas? Ska snart visa upp lite saker därifrån =)

Tack för orden, jag håller också tummarna.

Kram.

Nya och gamla ting sa...

S: Jag som trodde att det var kl 16.30. Men du har en säker källa som sagt 17.30? Jag var på frukostbuffé på Scandic i söndags, kan rekommenderas. Men till helgen kanske:-)

Anonym sa...

Hej. Jag menade att det var bodybalance 17.30 som jag skulle vilja hinna med. Och vi skulle träffas 16.30? eller. Vi kan väl höras innan fredag:)