söndag 12 augusti 2007

Visning av sovrummet

Bilder: privata
Nu äntligen kan jag visa ER bilder på vårt nya och fräscha sovrum. Tapeterna är mycket diskreta med små beige/grå ränder. Syns knappt på avstånd att de är randiga. Vi är mycket nöjda med resultatet, ni kan nog föreställa er vilken känsla som spred sig i kroppen den första morgonen jag vaknade upp till ett ljust sovrum. Det blåa rummet är ett minne blott och jag sörjer inte ett dugg;-) De flesta möblerna står kvar på sina gamla positioner, men vad gör väl det. Är ändå ett helt nytt rum! Vill ni se förebilder, klicka på denna länk. Det är fortfarande en del piff att göra härinne, som att införskaffa ett nytt skrivbord och sätta upp mer på väggarna. Jag önskar att jag skulle hitta ett gammalt snirkligt vitt eller brunt skrivbord. Sedan behöver sängen lite madrassskydd som ni ser (det blåa stör mig). Imorgon ska jag försöka ta bättre bilder medan det är ljust ute. Sedan får ni även se köket och hallen. To be continued...

3 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Ojoj, va bra det blev. Ser inte bara ljusare ut utan också större... Håller med om att madrassöverdraget sticker ut i allt det ljusa, men det är ju lätt och billigt att fixa till det. Kram!

Anonym sa...

Hello my friend! Vill börja med att tacka för din insats i helgen som var, well done! Tycker att vi gjorde ett riktigt bra jobb tillsammans med ett gott resultat. Sedan var det ju en fantastiskt trevlig dag också, tänk att vår vän gått å gift sig! :) Hur kul som helst, verkligen.

Vill ju naturligtvis passa på att berömma ditt nya sovrum också! Blev ju väldigt bra det där. Ska bli kul att få se de övriga rummen också, gärna live...;-) När kommer en inbjudan om husesyn? ;-)

Ha det så bra vännen min. Kram!

Nya och gamla ting sa...

Hanna: Tackar! Ja ljusare blev det, kanske ser större ut..har jag inte tänkt på. Men ljusa färger förstorar ju så kan mkt väl stämma. Jepp, vid nästa besök på hemtex kanske ett överdrag följer med till kassan:-) Kram!
Sarah: Men du tack detsamma, vilken underbar fest, jag är fortfarande alldeles salig! Du är alltid välkommen! Så bara du har vägarna förbi är det bara att plinga på dörren... men ring först så jag hinner ordna undan dammråttorna, fint besök kräver viss förberedelse;-) Ha det gott vännen.