måndag 13 augusti 2007

Visning av köket

Skåpet som jag fyndade på loppis i sommar. Jag tycker om det så mycket.

På bordet ligger en rosa duk, kul med lite färg.

Den vita stolen får hålla skåpet sällskap.

Köket sett ur vänstersidig vinkel. Självklart ska klockan inte hänga i en ståltråd, men pappa hängde upp den så till jag bestämt var den ska sitta. Det är svårt att leva utan en klocka i köket.

Dessa gardiner är gamla och kanske ska ersättas med nya. Men än så duger de ett tag. Skulle helst ha en kappa här, men gardinstången är så kort så det ser lite konstigt ut.

Idag leder jag in er i lägenhetens kärna: köket! Köket har aldrig riktigt fallit mig i smaken. Men efter tapetseringen har det vunnit en större bit av mitt hjärta. Den gula färgen är bortblåst och en grå/vit rutig tapet pryder fint väggarna. Ni får ej se den andra delen av köket, själva köksbänken med tillbehör. Det ser inte nyrenoverat ut om jag säger så:-) Men vita skåpsluckor är det iallafall. Golvet hade gärna fått vara ljusare och inte så brokigt, men man kan inte få allt här i världen. Nu trivs jag/vi härinne. Ser framemot fina middagar här framöver. Så alla bekanta, ni får inbjudan snart;-)
Bilder: privata

Inga kommentarer: