tisdag 14 augusti 2007

Visning av hallen

Det rum som egentligen genomgick den största förvandlingen under våra "extreme makeover" dagar var nog ändå hallen. Från en mörkröd kinatecknad tapet till en svagt beigeblommig tapet. Ni kan tänka er vilket ljus vi möts av när vi öppnar ytterdörren.Vår hatthylla är upphängd på samma plats. Så även skohyllan och "kaktus"upphängaren. Allt från Village.
Hallen känns även mycket rymligare. Det är kul att kunna pynta med vilken matta jag vill, förut var det bara en beige/röd matta som passade in.
Jag skulle önska mig mer förvaring. För såhär snyggt hänger det sällan:-)
Hallen från ytterdörren sett. Kistan som jag köpte på loppis tidigare i sommar framhävs mycket mer mot ljusa väggar.
Pilasterhyllan (som jag tillverkat själv för några år sedan) fick en ny placering i hallen, den hängde tidigare i sovrummet. Lätt att byta ut färger och detaljer vid olika årstider och framför allt vid olika tycke och smak.
Bilder: privata

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är guld värt med en ljus och välkomnande hall :)

Skrymslen och vrår sa...

Det blev verkligen bra. Snyggt mot det lite mörkare golvet! Kram!

Nya och gamla ting sa...

Vildängel: Ja visst är det.
Hanna: Ja precis, blev en helt annan effekt än innan.

Anonym sa...

Vilken skillnad ja. Tänk vad färg/nya tapeter kan förändra ett helt rum/hem. Ser ut som en mysig lägenhet ni har. Ha de bra, Maria