måndag 13 augusti 2007

Bröllopsdekorationer

Med tillstånd från brudparet får jag publicera några bilder på de dekorationer som jag och min goda vän tillverkade till bröllopet i lördags. Temat var lila, svart och rosa vilket passade vårt brudpar perfekt. Efter lite inspiration från ett kollage som
Frida på Cult Design gjort, snappade vi upp frukttemat.

På buffébordet stod detta blomarrangemang, detta tillverkat av min vän S. Jag gjorde en liknande, fast inte lika fin. Men för att vara premiär för min del att skapa blomsterarrangemang så är jag mer än nöjd med min insats. Roligt var det också!

Vi fann dessa underbara nejlikor i blomsteraffären, har ni sett så vackra färger de har?

Bild på ett av arrangemangen. Min vän S hade tagit reda på gamla vindruvor, perfekt att dekorera med. Körsbär och bollar av trä fick också utgöra blickfång.

Bordsdekorationerna bestod av aubergine med en ros, björngräs och två pärlor.

Festlokalen hade fräscht porslin i beige och svart från IKEA, vilket även passade färgtemat för dagen. Servettringarna tillverkades av papperssnören.

I två fönster hängde våra egentillverkade hjärtan i ståltråd med en pärldekor runt om.

Utanför lokalen hade vi klätt björkris med ballonger, visst blev det effektfullt med svart och rosa!? Sedan behöver jag kanske inte meddela vad de rosa hjärtballongerna liknade när de viktes åt sidan, jo bröst med bröstvårtor eftersom ballongerna hade mörkare partier mitt på själva utbuktningen:-)

En av värmeljuslyktorna som jag pyntat med ståltråd.

På toaletterna fanns dessa värmeljus med mina egentillverkade ståltrådsdekorationer.

Framför brudparet lade vi ut en lång pärldekoration som vi sedan strödde rosor över.

Alla vänner därute, ni får gärna gifta er snart för det här med dekorationer var en rolig grej:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad läckra våra dekorationer ser ut på dina bilder! Återigen; det där gjorde vi bra...:) Det var så fantastiskt roligt också, verkligen. Måste berömma dig igen för fina bilder, du har verkligen blivit mkt duktig på att fota sedan digitalkameran införskaffades! Kul att se. Mer beröm: jag säger bara vilket lyft tapeten blev för köket! Måste verkligen komma och plinga på din dörr snart...;-) Kram!

Anonym sa...

gud vad läckra dekorationer, gillar färgkombinationerna jättemycket liksom kombinationen med frukt och blommor :)

Nya och gamla ting sa...

Sarah: Ja vi är helt enkelt ena rena rama bröllopsdekoratörer! Mer såna uppdrag i framtiden mottages! Tack så mkt för det! Ja kom anytime:-)
Många kramar!
Vildängel: Tack så mycket. Ja vi är också nöjda.