fredag 3 augusti 2007

En ledig dag

Idag har jag och sambon varit på stan. Han inhandlade en ny kostym inför det stundande bröllopet vi är bjudna till. Jag strosade i olika inredningsaffärer. Jag höll i massa saker, fotoramar, fat, blockljus m.m. Det slutade med att jag lade tillbaka allt på hyllorna igen. Det är bättre att vänta till tapetseringen är över, först då vet jag vad som "behövs".
Ikväll blev det en lite lyxigare middag bestående av potatisgratäng och baconinlindad fläskfilé.

Efterrätten står och "gottar sig" i kylen. Det är en vanlig sockerkaksbotten med vaniljvisp, banan och daim. Garnerade med en blomma i chokladsås:-) Vi kommer att få äta tårta i flera dagar minsann.
Bilder: privata

4 kommentarer:

Anonym sa...

så brukar jag med göra, peta på massa saker, lyfta ner dem och nästan bestämma mig för att köpa dem för att sedan ställa tillbaka dem i hyllan igen. *s*

Nya och gamla ting sa...

Vildängel: Ja och vad ska vi lära oss av det, kanske att det egentligen inte är helt "nödvändiga saker":-) Just nu känns det också värt att vänta i och med att höstnyheterna dimper ner snart;-)

Skrymslen och vrår sa...

Nu har jag fått i gång datorn! Massa bloggande att ta igen... Vi hörs, kram!

Linda sa...

gud va tårtan ser god ut!!! Mums
kram Linda