torsdag 16 augusti 2007

En grå och dyster dag

Idag har regnet anfallit vår stad! Jag och en kompis gick en promenad och regnet började ösa ner ungefär fem minuters gångväg hemifrån. Självklart hade vi trotsat detta gråmulna väder och ej klätt oss i regntåliga kläder.Vår minst sagt blöta promenad slutade på smala stigar, i jakten på att hitta hem. Vi gick vilse förstår ni:-) Det är inte varje dag det händer. Har ni också haft regn?
Ikväll snodde jag ihop ett projekt, det gamla fönstret från farmors hönshus fick lite kartong (för att skydda den nytapetserade väggen) på baksidan och sedan satte jag fast hängare. Slutligen spikade jag några hål i väggen att fästa den på. Nu hänger den i sovrummet tillsammans med kedjan med clips från Me and my home. Ni får ursäkta de halvdassiga bilder med blixten synlig.Men visst blev resultatet på väggen rätt sött?

På tal om sött, jag köpte en jättefin kofta på Vero Moda igår. Jag fastnade för den direkt. Så troligtvis kommer jag att söka mig till den här färgen i höst. Det första köpta plagget inför hösten brukar ofta utgöra färgvalet för resterande inköp. Sådan är jag:-)
Bilder: privata

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ohja, vi har haft rena syndafloden här - det har regnat sjukt mycket...

Skrymslen och vrår sa...

Det känns som om jag börjar bli tjatig, men det det blev verkligen bra med ljusa väggar. Perfekt med fönsterrutan, och kedjan. Snygg kofta också. Jag ska ta och ringa några samtal nu, så hörs vi efter det. Kram!

Nya och gamla ting sa...

Vildängel: Ja syndafloden var rätt ord:-)
Hanna: Du är inte det minsta tjatig:-) Tack tack! ja ring sedan:-)

Anonym sa...

Min färg på kläder i höst lutar också åt petrol..och jag som har haft så svårt för den blå färgskalan men just petrol bara växer för mig!Ha det bra

Nya och gamla ting sa...

Lilla my: Jamen vad roligt, då är vi insnöade på samma färg:-) Ha det bra du med.

Anonym sa...

Åh va det blev fint med fönstret! :)