måndag 20 augusti 2007

Shopping tillsammans med goda vänner

Bild: privat
Dagen till ära reste jag och en vän till en annan stad för att möta upp en vän till oss. Väl där åt vi lunch på Harrys, inte så lyxig mat för dagen: potatisbullar, pannbiff och laxpasta men dock ätbart:-) Förra gångens visit var på en fredag och då serverades skinkstek, kycklingfilé och ugnsstekt potatis vilket var rena rama gourmetlunchen. Efter vår lunch tillbringade vi en tid på min favoritloppis, yeah! Jag inhandlade:
* 12 tallrikar (15 kr styck) och 12 assietter (10 kr styck) som såg nästintill oanvända ut trots att de är gamla. De är vita med en svagt grå kant med små mönster på. Jättefina verkligen, men de finns hos min kompis och väntar på transport hit:-)
* förvaring för två flaskor, gjord i smide för 15 kr. Den kommer att passa perfekt till förvaring av vinflaskor.
* en väckarklocka i kopparfärg med sådana där stora "öron" för 25 kr. Jag formligen älskar klockar, speciellt gamla väckarklockor. * en gammal vit såssnipa med rosa kant för 25 kr.
* en tillbringare tillverkad av Rörstrand för 65 kr, liknande stil som tallrikarna och assietterna.
Bilder kommer senare då sakerna anlänt hem till mig.

Stadsturen innehöll även ett besök på en av mina favoritinredningsaffärer, som för övrigt är återförsäljare till Country by mail. Där köpte jag pläden som visas på bild, den är i storlek 130x180 cm och skulle kosta 349 kr, men jag fick den för halva priset vilket jag inte kunde tacka nej till. Ägarinnan av butiken förklarade att pläden är liten för att den är tillverkad i Danmark och där bäddar de så att påslakanen ska synas. Så jag måste omedelbums köpa lite nya påslakan med andra ord:-) Köpte även en jättefin tröja på H&M. Så du min vän S, denna dagen "bar frukt":-) Tack för sällskapet tjejer, det här måste vi göra om snart i en annan stad;-)

Inga kommentarer: