torsdag 20 december 2007

Soffhörnan

Bilder: privata
Julen närmar sig med stormsteg. Endast två arbetspass kvar före jag drar min kos söderut till mamma och pappa. Julen ska spenderas hemma i vår by tillsammans med familjen. Jag ser fram emot julkakor, hällakakor, tunnbröd och den goda maten á la mamma. I tisdags inhandlades de sista julklapparna, vilket borde undvika all tänkbar julstress. Mest synd är det om mamma som började förbereda maten och baket redan i början av december. Speciellt när den yngsta dottern (undertecknad) givit några goda råd på vägen - gör bara de mest delikata kakorna i år, de andra äts ändå inte upp:-)
Bilderna visar en annan vinkel av mitt kombinerade sovrum/vardagsrum.

Ha det gott, vi hörs säkert mer före julhelgen.

2 kommentarer:

Nygammalt sa...

Vad fint du har fått det. Så mysigt med belysningen på det fina fönstret. Några tips på vart man kan hitta gamla fönster? ;)

Imorgon bär det av hemåt för mig, ska bli så sköööönt att bli bortskämd hemma hos mamsen *he he*
Ska passa på att besöka inredningsbutikerna då...men jag törs väl knappt handla på H R H då jag i princip vet att min lillasyster har köpt julklapp till mig där ;)

God Jul på dig!
Kram.

Skrymslen och vrår sa...

Va snyggt du har fått det. Verkligen mysigt! Längtar efter att få se lägenheten med egna ögon. Dags att planera in när jag ska komma på besök då nya schemat håler på att läggas. Kram!