lördag 1 december 2007

Här lyser flitighetens lampa

Bild: privat
Medan andras bloggar fylls med inspirerande adventspyssel, ekar det tomt här på min blogg. Anledningen är som ni alla vet den kommande flytten. Spisen skuras, avlopp rengörs, fönster putsas och flyttkartongerna breder ut sig i lägenheten. I min hjärna kryllar det av inredning och olika lösningar för den nya lägenheten. Jag vill sätta upp en taklist för att kunna hänga upp en gardin att ha som avskärmning till sängen. Men till det behöver jag en lång och reslig karl som kan skruva. Så det återstår att se hur det blir med den saken;-) Jag har inte riktigt svalt tanken att det kommer att bli yttepyttelitet i det kombinerade sovrummet/vardagsrummet. Jag får vara glad om sängen, soffan och soggbordet får plats. Det kommer att bli en utmaning att tänka smart förvaring, men som tur är finns det så många tips hos er bloggare! Flyttkaoset till trots har jag druckit glögg och ätit pepparkakor. Ska köpa en lussebulle ikväll tänkte jag (tjuvstartar lite). Ha det så mysigt i era juliga hem.

1 kommentar:

Skrymslen och vrår sa...

Det där ser ut att kunna bli riktigt bra! Ser fram emot att se bilder!