lördag 22 december 2007

Fågelholk

Bild: privat
Medan andra slår in paket för fullt, snickrar pappa en fågelholk. Den ska han ge bort till en granne som tack för att han fick gamla brädor av honom. Fågelholken är alltså tillverkad av småbitarna som blev över efter pappa byggt ett skjul till vår husvagn. Inuti fågelholken ryms en flaska (med starkt innehåll). Jag tycker att det var påhittigt av pappa. Först var det tänkt att ha ett handtag mitt på den (därav hålen) men det godkändes inte av oss andra. Därav lite mörkare färg med skokräm. Nu är det min uppgift att skriva ett roligt rim till i morgon. Nu dags för en vinterpromenad. Är faktiskt -5 grader och snö ute, tro det eller ej.
Ha det gott i julstöket.

1 kommentar:

Nygammalt sa...

Ja det är härligt med julron som finns hemma, även om det är livat med systerdottern ;)

Var faktiskt inne på Himlen runt hörnet idag och jag köpte mig en väldigt fin ljusstake (jag har ju så lite...) som jag ska visa upp i mellandagarna.
Hoppas du får härliga dagar hemma.