onsdag 12 december 2007

Nymålat i hallen


Dag 3 i lägenheten. Gårdagen spenderades tillsammans med målarpenslar och målarburkar. Först hade jag tänkt måla hela hallen ljusgrå, men mitt besök i färghandeln resulterade i en alltför mörk gråfärg visade det sig. Då heller inte färgen räckte till alla fyra väggar kom jag på en annan lösning. Jag målade en fondvägg i vitt. Jag blev mycket nöjd. Den nya trappstegspallen som jag köpte igår passade bra i hallen. Den är tänkt att ha som utkikspall när jag vill se ut över staden från mina fönster. Är dock besviken över kvaliteten i dessa gips/betongväggar (?). Investerade i en slagborrmaskin idag, men väggarna är så spröda att skruvarna fäster dåligt. Därför har jag ställt korgen under skostället för att hålla det uppe:-) Julkortet ni ser i bild har en god vän till mig gjort, så fint!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mkt fint. Ska bli spännande att se resten på fredag:)
Kram S.

Skrymslen och vrår sa...

Riktigt snyggt!

Anonym sa...

Hej vännen! Här sitter det inte fast märker jag...vilken rekordsnabb flytt du gjort, hunnit måla och allt...och dessutom blogga! Väldigt kul att få se resultatet av hallen, ser jättefint ut, verkligen. Kul att julkortet föll dig i smaken by the way..;)
Med mig är allt bra förutom att jag är såååå trött. :( Ha det bra, vi hörs. Kram!