lördag 22 december 2007

Julstämning och mammas köttbullar

Bild: privat
Strax före jag lämnade lägenheten i morse gick jag till ett café runt hörnet och införskaffade lite gott fika till mig, mamma och pappa. Sedan åkte jag hemåt. Nu är jag alltså hos mamma och pappa och har redan hunnit klämma på några paket som ligger på min säng. Ja menar, är det ändå inte lite otaktiskt att lägga dem precis i mitt rum om de inte vill att jag ska se dem;-) Julstämningen är i allafall på topp, det är fullt med julpynt överallt och det luktar juligt dessutom. Granen är klädd, vilket annars brukar vara mitt årliga uppdrag. Och vad ger bättre julstämning än en mamma som står vid spisen och lagar köttbullar? Jag gjorde ett smakprov på 1,5 köttbulle (ja minsann det behövdes 1,5 för att riktigt kunna avgöra dess kvalitet, hehe) och de smakade otroligt gott. Så om du läser detta syrran, de ska delas på systerligt och broderligt (hon är galen i mammas köttbullar).

Inga kommentarer: