torsdag 1 november 2007

På tal om julen...

Bild: IKEA
...jag har precis beställt en egen julklapp i förtid. Som jag har grubblat, ska jag eller ska jag inte? Ska jag vänta till beskedet kommer om lägenhetsbyte? Men idag bestämde jag mig, jag SKA och jag gjorde! Jag beställde en ny säng. En 140 cm bred. Ja menar, vad gör väl 20 cm till i en lägenhet, inte så mycket ändå. Sedan om jag skulle byta till den mindre lägenheten så får jag väl göra sängen till en mysig soffa eller något om det skulle bli trångt. Det är åtminstone viktigast med en skön säng! Så beräknad leverans är vecka 45. Underbart! Sedan är det lite komiskt att jag betalar en del av detta köp med förra årets julklappspengar som jag hittade i ett bortglömt kuvert igår. Alltid kul med överraskningar!

2 kommentarer:

Nygammalt sa...

Sådana överraskningar gillar jag! =) Något jag inte gillar är min hårda (1,20) säng. Har också funderat på att köpa mig en 1,40 från Ikea. Har hört mycket gott om deras sängar. Om du köper får du tala om vad du tyckte! Viktigt att ha en skön säng!
Tack snälla för dina fina ord.
Kram.

Nya och gamla ting sa...

Nygammalt: Ja, jag blev riktigt förvånad när jag såg kuvertet! Och glad:-) Ikea har riktigt bra sängar, har en kompis som har sultan svaneholm och den är skön, men jag valde sultan svanebo (visst heter den så) för att den är hårdare. Så jag ska allt tipsa dig om den.