fredag 16 november 2007

Mardrömsveckan vill aldrig ta slut

Först och främst har det varit en hektisk vecka i alla kategorier. Jag har spenderat fem arbetspass på jobbet i ett väldans högt tempo. Sovit dåligt. Stressat. Avslutade arbetspasset kl 15.00 idag med hopp om att komma till ro. Köpte en pizza och handlade lite godsaker inför helgen. Funderade på att läsa en bok eller liknande och bara njuta. När jag kommer hem möts jag av ett papper på köksbordet. Kvartersvärden har lämnat besiktningspappret. Utlåtandet lyder: Hej! Tyvärr så blir inte tapetseringen godkänd. Det är dubbelskarvar, ni har inte slipat ner skarvarna ordentligt. Det syns tydligast i sovrummet. Du får ringa mig. Sedan ett belopp som är understruket - 5450 kr! Jag blev alldeles skakis. Vad är detta? Vilken bra början på helgen och alla stundande julklappsinköp. Hade kunnat spendera en vecka i Spanien med dessa pengar. Det bör tilläggas att mamma och pappa gjort ett jättebra jobb. Ja menar, det var inte ens bra gjort innan. Jag blir så besviken!

Uppdatering lördag 17 nov
Jag såg att hyresgästföreningen stod på torget idag och höll tal. Jisses, jag såg det som ett enda omen. Visst måste det ändå ha varit meningen att jag skulle passera där?:-) Jag såg tyvärr inget ställe för att anmäla sig. Ett medlemsskap hade varit välbehövligt. Tyvärr drog jag mig ur för två år sedan.

2 kommentarer:

Skrymslen och vrår sa...

Jag som tyckte att jobbet var perfekt utfört. Besiktarna såg tydligen nåt mer än jag kunde ana med blotta ögat. Vi kanske kan höras i morgon för vidare diskussioner. Kram och godnatt!

Anonym sa...

Så sjukt! Vad irriterad man bli!!