torsdag 1 november 2007

Morgonstund har guld i mun

Bild: privat
Imorse blev jag väckt av att en tekniker ringde för att meddela sin ankomst att installera internet. Jag har bytt leverantör nämligen. Så jag slog upp mina blå 07.45 istället för två timmar senare:-) Det bör även påpekas att klantiga jag även ställt väckaren på 05.45 trots sovmorgon. Jag har i allafall hunnit med en hel massa. Bland annat en morgonpromenad vilket inte hör till vanligheterna. Gick igenom lite bloggar också och fann inspiration hos Pysselpinglan. Jag snodde hennes idé som hon i sin tur snott av någon annan. Änglarna blev dock inte lika fina då jag hade grövre ståltråd vilket medför svårigheter i själva böjningsprocessen. Det märks att änglarna inte ätit light-produkter:-)

När jag gick i skogen imorse fick jag lite julstämning. Längtar efter att få pynta med adventsljusstaken. Som för övrigt inte fick vara ifred förra året. Katten Molly var där på en gång och förstörde enriset och rönnbären. Hux flux låg allt på köksgolvet när jag kom hem efter jobbet. Glädjen varade inte länge. Så jag har en svår nöt att knäcka i år när det även ska vara kattsäkert. Jag är förväntansfull inför ev lägenhetsbyte. Har ännu inte fått besked hur de vill göra. Hoppas hoppas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å andra sidan har ju inte Molly heller ätit lightprodukter, så hon och änglarna kan bli kompisar. Och, på julen SKA man vara fet.

Nya och gamla ting sa...

P: Nä det har du rätt i. Har inte mage att ge Molly light-produkter igen. Stod och höll i en förpackning på Konsum, men det är helg och jag tittade på min egen "unna mig mat" och fick genast lite dåligt samvete. Men i framtiden får hon väl följa med dig på joggingrunda:-)