torsdag 25 oktober 2007

Idéer under utformning

Bild: privat
Nu sprudlar hjärnan av idéer. Har gått på stan idag och insupit ny inpiration. Jag har bestämt mig för att måla en, helst två tavlor i svart/grå färg med vit egenhändigt skriven text på. Jag tror att det kan bli jättesnyggt med t.ex. en siluett av något och sedan en vit text som ser ut att vara skriven med krita. Såg en tavla på Village med en fjäril på och fick idén därifrån. På den gråa tavlan fanns såklart fjärilen och till höger om den en slarvigt skriven text i mörkgrått. Har även studerat material till de stundande julkorten. Besökte även en antikaffär där jag såg en helt fantastisk hattväska (fanns i beige, grå, svart och röd). Det är inte min grej att fynda i en antikaffär. Så nu ångrar jag att det inte blev något köp av gamla väskor i somras. Min favoritloppis har massor med sådana till bra pris. Vad är det som driver er såhär i hötmörkret?

Inga kommentarer: