söndag 7 oktober 2007

En helg i goda vänners lag

Bild: Min väns foto på vår lunch igår. Fläskfiléspett med bulgur och tzatsiki. Underbart gott!
Nu är vi i huvudstaden. För att sammanfatta helgen kan jag nämna ord som - shopping, trevliga samtal och god mat. Mer behöver jag inte säga. Jag har min kamerasladd hemma i norr så ni får dessvärre vänta till imorgon om ni vill se bilder på vår lilla semesterweekend. Idag fyller min kära storasyster 25 år, GRATTIS! Jag hälsade på henne i eftermiddags och fick njuta av en god marrängtårta samt brownies. Det var även trevligt sällskap i form av hennes pojkvän och blivande svärföräldrar. Dagen till ära har brorsans yngsta dotter fått sitt namn och jag har blivit gudmor. Det är en stor ära att få det uppdraget! Ett förtroendeuppdrag som jag ska göra mitt bästa för att leva upp till. Tyvärr kunde jag inte medverka på dopet, för än så länge är jag inte klonad;-) Imorgon får ni se bilder på mina gratulationskort som jag tillverkade i torsdags. Ska försöka bli bättre på att posta inlägg. Nu kan jag då inte skylla på att det inte finns någon inspiration. Denna helgen har verkligen sparkat igång inredningssjälen igen.

2 kommentarer:

Skatan sa...

Hej! Jag vill bara titta in och säga hej innan jag går. Jag har missat en hel del sedan senast. Jag har tappat bort en mängd av kontakter och vänner efter det att jag tvingade skrota skrotmaja och öppna på ny adress. Jättekul att hitta hit till dig igen.

Kram och sov gott!

Nya och gamla ting sa...

Skatan: Kul att du lämnade ett meddelande. Jag funderade precis var du tagit vägen. Såg att du stängt ner Skrot-maja sidan. Så det var bra att du visade din nya adress.