måndag 8 oktober 2007

Helgen i bilder

Buketten syrran fick på sin födelsedag. En present från hennes blivande svärföräldrar. En otroligt vacker höstbkett som inte jag skulle tacka nej till!
Fikat syrran bjöd på. Gott gott.
Bild på lunchen jag och mina två vänner åt i lördags. Otroligt gott, fläskfiléspett (grillat på kolgrill), ris och tzatsiki. Olala...
Kortet jag gjorde till min syster. Inte taget ur världens bästa vinkel men.

Söndagsmiddag med delikat mat. Kycklingfilé med lufttorkad skinka, ris och en fräsch sallad. Vin till maten smakade inte heller fel.
Bilder jag tog under besöket hos min syster. Hon fick buketten längst ner till höger av sina blivande svärföräldrar.
På eftermiddagen bjöd min syster på tårta, den som visas i bild längst ner till höger. Det var marängbotten, daim och grädde i den. Smaskens! På kvällen gjorde vår allas kock S en mycket god (och mycket mäktig) chokladkräm med choklad, grädde och teblad i. God även den.

Bilder: privata

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att vi ska promenera ikväll, att döma av all mat du ätit i helg ;)

Vem vet, en sån där bukett kanske du får nångång, haha :p

kram

Anonym sa...

Hello bruden!

Nu var det ett tag sen jag skrev igen...men det har varit asmycket med praktiken just nu. Idag fick jag en sån där tok-ångest: hjälp! jag vill byta yrke! :S Men jag vet samtidigt att det kommer dagar då man tycker tvärtom, att man valt rätt...Så jag försöker ta min ångest med en nypa salt. Det är ju trots allt måndag idag!

Vad roligt att få se en massa läckra bilder från helgens storstadsbesök! Vad kul du verkar ha haft det. Själv hade jag också en trevlig - om än alldeles för kort - helg i a-jaur. Mysigt att få se hur vännen har det i sin nya hemstad!

Ha det så bra min vän!
Kramar i massor.

P.S Smart att skriva på bloggen vad man gärna vill ha, vilken typ av buketter och så... det verkar ju ha tagit skruv! ;) haha D.S

Anonym sa...

Oj, så mycket god mat du visar!..och vilka fina blommor! :)

Nya och gamla ting sa...

P: Precis, motionera mera måste bli ett ledord!:-) Läckert, så du tror alltså inte att det är helt omöjligt att få en sådan.
S: Jaså är det ångestattacker på gång. Du kommer att klara det med bravur, vet att du enbart levererar bra kvalité. Så jobba på vännen! Ja jag hade superkul ihelgen, kul att träffa både H och E. Har du varit i Arvidsjaur, låter spännande. Vi får ta en telefonkontakt snart och uppdatera!:-)
Många kramar.
Signe: Ja det var verkligen smakfull mat må jag säga.